Espahist

Közösségi média használata a tanulási folyamatban

2019. december 05. 15:51 - szaeszti

A társadalom nagyobb része elítéli a közösségi média használatát, azzal érvelve, hogy értelmetlen, káros, és elveszi az időt a felhasználóktól. Ezek az alkalmazások nyilvánvalóan úgy vannak fejlesztve, hogy a felhasználó minél több időt töltsön a használatával, és minél inkább függéséget okozzon. Emiatt a lakosság csaknem egésze számára a közösségi média alkalmazásai teljesen részei lettek a hétköznapoknak. Használatát könnyíti, hogy csupán rövid, tömör információkat kell befogadnunk, nincs szükség elmélyült gondolkodásra, illetve koncentrált figyelemre. Ez az aspektus elsőként igen negatívan hangzik, viszont a tömör, egyszerű információk nagy segítséget nyújthatnak a tanulási folyamatokban. Nézzük meg ezt egy konkrét példával.

A Facebook az egyik legnépszerűbb közösségi oldal az Instagram mellett. Manapság már az számít kuriózumnak, ha valaki nem rendelkezik Facebook accounttal, így mindenki számára ismeretes, hogyan is néz ki egy profil, hiszen a sajátunkat is létre kell hoznunk, és az ismerőseinket is ez alapján találjuk meg. Nézzük meg például a Facebook alapítójának, Mark Zuckerbergnek a profilját (forrás: facebook.com, 2019.12.05.). 

Megtalálható rajta a neve, egy fénykép róla, a munkahelye, születési helye (születési időt is lehetőség van megadni), lakhelye, tanulmányai, párkapcsolati státusza stb., szóval minden lényeges információ, amely már-már megegyező minőségű egy önéletrajzzal. Mindez egyszerűen, gyorsan átlátható, felfogható. A profilnál láthatjuk a felhasználó bejegyzéseit, amelyek kronologikus sorrendben jelennek meg az ún. Idővonalon. Itt a megosztott bejegyzések, életesemények kapnak helyet.

A kérdés egyértelmű, hogy mégis hogyan lehetne ezt felhasználni a tanulási folyamatban? A válasz nagyon egyszerű: a diákoknak, például történelemből, de magyar irodalomból is, rengeteg személy életrajzát, életútját kell megtanulnia. Mivel korunk diákjai elenyésző százaléka nem rendelkezik csak Facebookkal, mindenki számára ismerős a felület és könnyen tájékozódnak az ott található információkból. Így, úgy gondolom, nagyszerűen segíthetné a tanulási folyamatot, ha a diákok egyes történelmi személyiségek Facebook profilját készítenék el. Ezzel megtanulják kiszűrni a lényeges információkat, lényegében csak egy sablont kell kitölteniük, valamint a bejegyzések lehetnek az adott személy életének eseményei. Ezáltal kapnak egy rövid, max. 1-2 oldalas összefoglalót, amelyet bármikor elővehetnek, ha valamit meg akarnak tudni egy személyről (ahogy teszik ezt a mindennapokban is az ismerőseikkel), amit ráadásul ők készítettek el (de meg is oszthatják egymással, mint a ,,valódi" profilokat). Külön izgalmas feladat, ha fényképeket is ugyanúgy beszúrunk, vagy odaillesztjük az adott személy ,,ismerőseit", tehát kortársait, akikkel kapcsolatban volt, ez nagyban hozzájárul az összefüggések megértéséhez.

Ennek megvalósítására elérhetőek az interneten különböző nyomtatható template-ek, például itt, de egy kis kereséssel bármilyen verziót találhatunk, de akár egy kevés belefektetett munkával magunk is könnyen szerkeszthetünk egy minta oldalt, akár elektronikusan is, ahogy például itt (nem saját munka).

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://espahist.blog.hu/api/trackback/id/tr9915339366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása